Forex || Strona główna || AT|| Linki || Kontakt || Forum||mapa serwisu || Kursy

 Subskrypcja





Banki
Banki
Banki i ich oferty
mBank
Inteligo
DomBank
Multibank
Getin Bank
Lukas Bank
Citi Handlowy
GE Money Bank
ING Bank Śląąski
PKO Bank Polski
Bank Millennium
Deutsche Bank PBC
Bank Zachodni WBK
Santander Consumer Bank
Produkty Finansowe
Lokaty
Konta firmowe
Konta osobiste
Kredyty dla firm
Karty kredytowe
Kredyty gotówkowe
Konta młodzieżowe
PoĹźyczki hipoteczne
Kredyty mieszkaniowe
Kredyty samochodowe
Kredyty konsolidacyjne
Zestawienia
Porównanie Kredytów Mieszkaniowych
Porównanie Kredytów Gotówkowych
Porównanie Pożyczek Hipotecznych
Porównanie Kredytów Konsolidacyjnych
Porównanie kont Osobistych
Porównanie kont OszczędnoÂściowych
Porównanie kart Kredytowych
Doradztwo Finansowe
Expander
Goldenegg
Gold Finance
Open Finance
Rejestr Długów
KRD
Domy Maklerskie
Beskidzki Dom Maklerski



Assistance, czyli gdy bank przychodzi z pomocą

W szerokiej ofercie banków znaleźć można także pakiety assistance. Jest to de facto ubezpieczenie, które niekiedy bank przyznaje klientowi jako bonus za założenie konta lub nabycie karty płatniczej. Eksperci Comperia.pl sprawdzili, na co konkretnie mogą liczyć klienci wybranych banków oraz ile to kosztuje.

„Cieknący kran? Zadzwoń do swego banku! Załatwimy to za Ciebie” – w taki sposób banki starają się reklamować usługi, których faktycznym świadczeniodawcą są towarzystwa ubezpieczeniowe. Klientom są proponowane „dla zapewnienia komfortu i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych”. Któż z nas nie chciałby żyć wygodnie i czuć się bezpiecznie, ilekroć wybierze się podróż lub opuści własne mieszkanie? Dla takich osób stworzono usługę assistance.

Assistance, czyli właściwie co?

Assistance to usługa ubezpieczeniowa, umożliwiające skorzystanie z pomocy medycznej albo wsparcia fachowców naprawiających urządzenia domowe czy samochód. Niektóre banki proponują także ochronę dla Twojego domu. Oferty banków w tym względzie mogą być kuszące, ale zapoznając się z nimi, zawsze trzeba się mieć na baczności. Warto dokładnie zorientować się, jaka jest cena takiego pakietu. Jeśli posiadasz bezpłatne konto, taka opłata za polisę waha się z reguły od 5 zł wzwyż (jeśli chodzi o assistance domowe). Są banki, które przez pierwsze kilka miesięcy nie pobierają opłat za usługę. Inaczej, gdy korzystasz z konta płatnego – wówczas często polisa jest wliczona w koszty konta.

Nieświadomi nie korzystają

Wiele osób korzystających z bezpłatnych pakietów nie jest świadomych, jakie dokładnie usługi są im oferowane i w jakim kształcie. Efekt jest taki, że z nich nie korzystają. Jeśli już zaczynasz myśleć o skorzystaniu z assistance to dowiedz się, co ono wnosi. Ogólnie rzecz ujmując, ubezpieczenie medyczne umożliwia wezwanie do domu lekarza czy pielęgniarki. Assistance domowe często zawiera w sobie możliwość skorzystania z usług ślusarza, elektryka czy hydraulika. Czasami w ramach polisy możliwe jest naprawienie drobnej usterki w samochodzie. Jednak w zależności od banku, zakres tych usług może znacznie się różnić. Uwaga! Domowy pakiet może być wykorzystany jedynie na naprawy dokonywane w domu/mieszkaniu, które jest Twoją własnością lub też, które wynajmujesz na podstawie legalnej umowy.

Ograniczenia i limity

Dodatkowo polisy na ogół mają limity. Oznacza to, że z usług danego fachowca można skorzystać w ciągu roku np. do 3 razy. Często też jest podany górny limit wydatków, które pokryje bank. Przykładowo w BNP Paribas w ciągu roku można 2 razy wezwać specjalistę od naprawy AGD - jego wizyta jest darmowa, jeśli koszty naprawy nie przekraczają 300 PLN. Jeżeli są wyższe to trzeba dopłacić różnicę.

Tabela: Wybrane oferty pakietów assistance

 

 

Jakie, zdaniem banku, klient ma korzyści?

Jak to działa?

Ile to kosztuje?

Jakie warunki trzeba spełnić?

Alior Bank – „Pomoc fachowcy”

  1. Ubezpieczenie bezpłatne dla klienta

 

  1. Wygoda i bezpieczeństwo w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych zdarzeń

Klient musi zgłosić zdarzenie na infolinii Mondial Assistance

 

Bank jest tylko pośrednikiem; klientowi z pomocą przychodzi Mondial Assistance)

0 PLN*

 

posiadać ROR oraz

„Alior Bank musi być głównym bankiem”***

BNP Paribas - „Asystent w koncie”

  1. Możliwość uzyskania pomocy w różnego rodzaju kłopotach np. ze zdrowiem, z autem lub sprzętem AGD.

  1. Uzyskanie przez telefon informacji np. prawnych lub o kulturalnych
  1. Serwis Concierge

Klient musi zadzwonić pod konkretny numer i zgłosić problem

Bank w zamian oferuje klientowi darmową usługę.

0 PLN**

 

Otworzyć konto osobiste – jeden z pakietów: M, L, XL

Toyota Bank – pakiet Tele Assistance

  1. Szybkie otrzymanie potrzebnych informacji podróżnych

Klient musi zadzwonić w razie potrzeby do banku.

Bank udzieli mu informacji.

Miesięczna opłata 2 PLN*

Posiadać kartę płatnicza i wykupić ubezpieczenie

Źródło: porównywarka finansowa Comperia.pl

* plus opłata tel.: zgodnie z taryfą operatora

**plus opłata tel.: jak za rozmowy lokalne

***tj. wpływy na rachunek, saldo zadłużenia lub saldo na produktach depozytowych na określonym poziomie

Trzeba dodać, że nie ma tutaj całkowitej dowolności – trzeba korzystać z usług specjalistów, których wskazuje bank. Co więcej należy zorientować się, czy polisa obejmuje jedynie wizytę specjalisty, czy też pokrywa np. koszt części, a robocizny już nie (albo na odwrót). Należy bardzo uważnie czytać umowę, jaką podpisujemy z „bankowym” ubezpieczycielem – może się bowiem okazać, że usterka np. instalacji elektrycznej jest naprawiana przez fachowca, jeżeli powstała w wyniku naturalnych wyładowań atmosferycznych.

autor: Paweł Puchalski

 

0 Komentarze
12-07-2011 14:49 zombi


Name:
E-mail: (optional)
Smile: smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 

| Forget Me
wpisz :TVXY
NOWOśŚCI

Ranking - Konta
reklama| kontakt | banki | Praca |po godzinach|regulamin |prywatności